دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1398 - 07:00
فهیمی‌نجم در گفتگو با آنا:

مبادله اطلاعات با مدرسان از اهداف دوره‌های دانش‌افزایی اساتید است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جوان واحد تهران مرکزی گفت: گردهم‌آوری استادان در کنار یکدیگر و ایجاد فضای تعامل از اهداف دوره‌های دانش‌افزایی است.
کد خبر : 399420
tatan.jpg

طاهره فهیمی‌نجم در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی اساتید گفت: این دوره‌ها تحت حمایت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود؛ دانشگاه آزاد اسلامی نیز همه ساله بین دو ترم این برنامه را برگزار می‌کند.


وی افزود: این دوره‌ها به‌منظور ارتقای سطح علمی و معرفتی اعضای هیئت علمی و اساتید طرح‌ریزی شده و برگزار می‌شود. دبیرخانه هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی مسئول برگزاری این دوره‌هاست.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: اخلاق حرفه‌ای، تعلیم و تربیت اسلامی، معرفت‌شناسی، تاریخ و تمدنی اسلامی، اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی از جمله محورها و رئوس این دوره به شمار می‌رود. این پنج محور مصوب از سطح یک تا پیشرفته قابل ارائه است.


فهیمی‌نجم تصریح کرد: در کنار دوره‌های مذکور، دوره‌هایی از جمله روشنفکری دینی، سبک زندگی و دوره‌های روانشناسی برای استادان در نظر گرفته شده است. دوره‌های مذکور برای استادان دارای امتیاز فرهنگی بوده و گواهی‌نامه‌های معتبر پس از اتمام دوره از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صادر می‌شود.


وی بیان کرد: مدرسان این دوره‌ها جزء اساتید تراز اول دانشگاه‌های کشور بوده و استادان در اثنای این دوره‌ها به بحث و مبادله اطلاعات با مدرسان می‌پردازند. معمولا پایان دوره‌های معرفت‌افزایی با برگزاری یک سفر زیارتی و سیاحتی خاتمه می‌یابد که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: گردهم‌آوری استادان در کنار یکدیگر و  ایجاد فضای تعامل از اهداف دوره است و واحد تهران مرکزی به عنوان یکی از دانشگاه‌هایی است که سه دوره متوالی بیشترین امتیاز و رتبه نخست را در این زمینه کسب کرده است.


انتهای پیام/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته